Vážení spoluobčania
Vážení spoluobčania.
Rozhodli sme sa Vás ešte raz osloviť, pretože v najbližšej dobe sa Vám dostane do rúk vydanie Štítnických zvestí, v ktorých starosta znovu využil na svoju propagandu a zároveň za svoj neúspech a zlé rozhodnutia viní poslancov OZ.
V prvom rade Vám chceme poďakovať za prejavenú dôveru v minulom volebnom období a zároveň vysloviť poľutovanie, že ste boli veľakrát svedkami hádok a konfliktov, ktoré nemuseli byť, keby..... ....keby pán starosta neosočoval poslancov, ktorí vždy hájili záujmy Vás, obyvateľov Štítnika a poukázali na minimálne pochybné nakladanie s obecným majetkom, keďže tento je majetkom nás všetkých.
V najbližšom vydaní Štítnických zvestí je opäť uverejnených niekoľko poloprávd a zavádzajúcich informácií . Každý občan našej obce určite vie, že srdcovkou starostu bol a je futbal. Je to krásny koníček, ale len dovtedy , kým sa z neho nestane biznis. Práve láska k tomuto športu ho mala viesť k tomu, aby štítnické futbalové ihrisko zveľadil , veď prostriedky a potrebné mechanizmy k tomu mal. Za 8 rokov svojho volebného obdobia však neurobil nič, čo by tomuto spustnutému ihrisku dalo tvár, akú by potrebovalo. Kde skončilo potrebné náradie na aspoň čiastočnú údržbu ihriska? Samozrejme ako inak mimo Štítnika. Úplne nová kosačka v hodnote 5000 € ktorú zakúpili TJ Baník Štítnik páni J. Kundrák a J. Gallo skončila v Nadabulej, kde pôsobí ako tréner mládeže syn pána starostu. Keď po akte s predajom TJ Baník Štítnik žiadal starosta od poslancov schválenie ďalších financií na futbal, pohár pretiekol. Kam sa podeli finančné prostriedky z predaja futbalového klubu, ktoré mali slúžiť na pokrytie nákladov nie na jednu sezónu, ale aj na zveľadenie ihriska? Prečo by mala obec znášať finančné náklady na futbal, keď sa jedná o súkromný futbalový klub, ktorý bol dlhé desaťročia obecným a za záhadných okolností sa tento dostal do súkromných rúk pána starostu. Obec za posledné roky podporovala klub v maximálnej možnej miere v domnení, že sa jedná o obecný futbalový klub aj keď ním už dávno nebol. V prípade, že sa futbalový klub vráti späť pod správu obce je samozrejmosťou, že mu bude poskytnutá podpora, ako to bolo aj v minulosti.
Keď sme chceli prostredníctvom miestneho rozhlasu vysvetliť občanom , prečo neboli financie na futbal schválené, boli sme odmietnutí pracovníčkou obce. Pán starosta mal z pozície svojho postu všetky dostupné možnosti ako manipulovať so zanietenými fanúšikmi a očierňovať poslancov. Je nám ľúto chlapcov, ktorí robia tento šport zanietene a s láskou, naplno sa mu venujú a ani netušia, ako sú manipulovaní a zneužívaní.
NESCHVÁLENÍM finančných prostriedkov pre súkromný futbalový klub pána starostu sa začalo očierňovanie poslancov.
Málokto však vie, že finančné prostriedky, ktoré neboli schválené pre súkromný futbalový klub vo výške 5000 € boli účelovo použité na výmenu strešnej krytiny na dome smútku v celkovej sume 11000€.
V súčasnom vydaní Štítnických zvestí pán starosta opakovane tvrdí, že sa nepodarilo zabezpečiť aspoň projektovú časť na vybudovanie kanalizácie a ČOV. Podľa jeho tvrdení , niektorí páni poslanci toto nepovažovali za potrebné. Toto jeho tvrdenie je minimálne zavádzajúce, nakoľko pán starosta je vo funkcii už 8 rokov a tak zhadzovať vinu za svoj neúspech na súčasných poslancov je smiešne. Obec Štítnik má od roku 2002 platné stavebné povolenie na kanalizáciu a ČOV, projektovú dokumentáciu z ktorej podľa vyjadrení projektantov je možné túto čiastočne použiť pri zhotovovaní novej dokumentácie, čím by sa dali ušetriť finančné prostriedky. Poslanci boli z vlastnej iniciatívy jednať v Košiciach o možnostiach zhotovenia projektovej dokumentácie kanalizácie s využitím fondov EÚ. Doteraz ani jeden starosta nebol schopný v riešení kanalizácie urobiť krok vpred. V moci nás poslancov bolo schváliť odpredaj nepotrebného majetku obce ako aj budovy školského strediska v sume 20 000€, z ktorého získané finančné prostriedky boli a sú účelovo viazané na vyhotovenie projektu kanalizácie a ČOV. Tento problém ťaží občanov Štítnika už veľa rokov a preto by sa malo v budúcom období vynaložiť maximálne úsilie na doriešenie tohto stavu.
Takisto z pera starostu obce máte v Štítnických zvestiach možnosť sa dočítať, že svoje volebné obdobie ukončí kladne pomerne s vysokou finančnou rezervou cca 50 000 €, ktorá podľa nášho názoru mohla byť oveľa vyššia, keby sa po kalamite na miestnom cintoríne cena za vyrúbaný strom záhadne zo dňa na deň nezvýšila o 100€/ks. Hneď po obhliadke na cintoríne a zistení daného stavu poslanci našli a oslovili firmu, ktorá dala ponuku za výrub a vypratanie 1 ks stromu za sumu 150€/ks. Za zaujímavosť stojí povedať, že ponuky, ktoré predložil OZ pán starosta boli v sumách cca 800 €/ks. Aj napriek našej snahe o čo najnižšiu cenu za strom sa cena 150 € cez noc zvýšila o 100€ na konečnú sumu 250 €/ks. Týmto zvýšením sumy mohla mať obec na účte o cca 6000€ viac.
Kalamita na cintoríne nie je zďaleka jedinou kauzou, ktorá visí ako haluz vo vetre. Ako ďalšiu musíme spomenúť skutočnosť, o ktorej ekonómka obce vedela že sa koná protizákonne a neupozornila na ňu poslancov obce. Jedná sa o recyklačný fond skládky TKO vo výške cca 40 000 €, ktorý bol účelovo viazaný. Pohyby na tomto účte sú povolené len so súhlasom OZ. No aj napriek tomu bez vedomia poslancov suma na tomto účte absentovala celé 3 roky. Až po zistení zo strany poslancov, že peniaze na účte chýbajú sa záhadne vrátili späť. Aj napriek tomu, že poslanci niekoľkokrát žiadali o predloženie výpisu z účtu recyklačného fondu skládky TKO bola odpoveď starostu stále zamietavá. Nahliadnutie do výpisov účtu nám bolo umožnené iba pri vyšetrovaní tejto skutočnosti na polícii v Rožňave, kde sa zistilo, že tento účet bol dvakrát vyčerpaný okrem iného aj na mzdy zamestnancov OÚ a nie iba ako uviedla ekonómka obce na zaplatenie projektu regenerácia obce.
Rozhodnutí pána starostu, ktoré boli pre obec nevýhodné je viac. V novinách sa dočítate o oprave fasád na budove OcÚ, dome služieb a kultúrnom dome. Azda netreba nikoho presviedčať, že vyplatených cca 11000 €, keďže sa nejednalo o žiadnu opravu ale len o vymaľovanie prednej strany budov bolo maximálne nadhodnotené. Prešlo len niekoľko rokov a prehnane vysoko vynaložené prostriedky vyšli nazmar, pretože spomenuté budovy je potrebné opraviť znova.
Za zmienku stojí predaj vysokozdvižného vozíka za cenu 300 € aj keď jeho hodnota bola cca 2500€.
Podľa nášho názoru, aj pravidelná mesačná platba 100 €, zmluvnému právnikovi obce, dosiahla za funkčné obdobie pána starostu nemalú výšku. Napriek tomu si pán starosta objednával právne služby u iného právnika, čo stálo obecnú kasu viac ako 2500 € len za posledné 2 roky. Azda nie je potrebné vysvetľovať, že tieto finančné prostriedky boli zbytočne vyhodené za právne služby, ktoré boli vedené voči nám, nepohodlným poslancom.
Ďalšie obvinenia pána starostu o nezáujem poslancov o veci verejné , sú holým výmyslom, nakoľko každý podnet, ktorý bol predložený poslancom bol riešený napriek tomu, že niektoré sťažnosti patrili do kompetencie starostu obce, ktorý ich neriešil ale prenášal na poslancov a komisie. Skúste si vôbec spomenúť, či ste videli starostu obce na Vašej ulici, opýtať sa ako sa máte, či máte nejaký problém, asi ťažko, keďže sa iba vozil na obecnom aute, ktoré využíval na súkromné a stranícke účely.
Na záver nám dovoľte vyjadriť ľútosť nad celou situáciou v obci, ktorá bola nepríjemná nám a isto i Vám . Snaha poukazovať na minimálne neštandardné postupy pána starostu sa nám vypomstila v podobe osočovania, vyhrážok ,trestných oznámení , kontrol z rôznych štátnych úradov.
Napriek všetkým týmto invektívam sme sa snažili na tieto veci poukazovať a informovať o nich Vás občanov. Jedinou formou ako Vás o týchto záležitostiach pravdivo informovať bolo minulé a toto mimoriadne vydanie poslancov OZ.
Veríme, že si pomocou týchto argumentov vytvoríte pravdivý obraz o fungovaní obce a prejavíte nám aj do budúcnosti svoju dôveru. Jedine tak, budeme môcť dokázať, že to s rozvojom obce myslíme vážne. Niektoré problémy na ktoré sme poukázali sú však dlhodobého charakteru a nie je možné ich vyriešiť za jedno volebné obdobie.
KOMISIA FINANČNÁ A SPRÁVY MAJETKU OBCE V ŠTÍTNIKU
OBDOBIE ,,ČINNOSTI“ 2010-2014
Komisia pracovala v zložení Ing.M.Kuzma, Mgr.M.Stančo, Mgr.G.Bischof, V.Pazerová.
Počas svojho pôsobenia sa naša komisia usilovala o prácu v rámci svojho rokovacieho poriadku, ktorý bol schválený poslancami obecného zastupiteľstva :
1.1 Finančné hospodárenie : komisia prejednáva všetky náležitosti týkajúce sa finančného hospodárenia obce a to najmä : - návrhy rozpočtu obce, jeho zmeny, záverečný účet obce – návrhy rozpočtov a vyhodnotenie hospodárenia organizácií zriadených obcou- posúdenie žiadostí o povolenie splátok kúpnej ceny – návrhy VZN, ktoré súvisia s finančnou, príp. majetkovou agendou obce – členovia komisie majú oprávnenie kontrolovať dodržiavanie VZN a ostatných záväzných noriem prijatých obcou
1.2 Nakladanie s majetkom obce : - komisia prejednáva všetky náležitosti týkajúce sa nakladania s majetkom obce a to najmä:- odpredaj nehnuteľnosti i hnuteľných vecí z majetku obce – posudzovanie opodstatnenosti na vyraďovanie hnuteľného a nehnuteľného majetku v rámci inventarizácie majetku.
V rámci spomenutých vecí je nutné poukázať na nasledovné. Našej komisii nebolo ani raz umožnené byť pri návrhoch rozpočtov obce či pri samotných zmenách rozpočtu, dôkazom je predvolebný plagát kandidáta na starostu p. D. Kupcovej, že jedine ona pripravovala rozpočet obce. Z jej strany dochádzalo dokonca k svojvoľným zmenám v rozpočte bez mandátu obecného zastupiteľstva.
Aj preto komisia požiadala p. Kupcovú na svoje zasadnutie o nasledovné :
Komisia žiada, aby p. Kupcová, ekonómka obce, pripravila súčet nevyčerpaných finančných prostriedkov z r.2013.Komisia žiada ekonómku obce p. Kupcovú o predloženie originálnych dokumentov (faktúry,bankové prevody,pokladničné bločky) ku každej prečerpanej položke plnenia rozpočtu obce na rok 2013, nakoľko tieto zmeny neboli schválené poslancami OZ v Štítnik.
Samozrejme, že sme na svojom rokovaní nemali ani jeden dokument. Má potom zriadenie takejto komisie v našej obci vôbec zmysel?, aký dôvod môže mať zamestnanec obce, že odmietne ukázať to, čo je základom jeho práce a za čo berie plat.
Práve tieto skutočnosti sú dôvodom, že dodnes ešte nemá ekonómka obce p. Kupcová schválené záverečné účty z r. 2012,2013,výročné správy r.2012,2013 a v neposlednom rade to najdôležitejšie schválené čerpanie z rozpočtu obce.
Odpoveď starostu obce na činnosť komisie, ktorá má kontrolovať nakladanie s verejnými financiami a majetok našej obce :
,,Komisie obecného zastupiteľstva nie je možné zaťažiť úlohou, ktorá je zverená výslovne obecnému zastupiteľstvu alebo starostovi obce. V praktickej podobe to znamená, že členovia komisií nemajú oprávnenie získavať všetky informácie v obci sa nachádzajúce a nachádzajúce sa na obecnom úrade. V praxi to znamená, že komisia nemôže zasahovať v prípravnej fáze, nie to ešte v realizačnej fáze, kde si to vyžadujú procesno právne predpisy“.
V praxi podľa starostu to znamená, že ak Vy občania zaplatíte dane , tak ani komisia ani Vy občania nemáte právo sa dozvedieť, kde a akou formou boli tieto finančné prostriedky starostom obce a ekonómkou obce minuté!, tobôž nemáte právo vidieť výpisy z účtu, bankový prevod či pokladničný doklad.
Kvôli týmto a mnohým iným skutočnostiam poslanci vyslovujú maximálnu nedôveru starostovi obce Milošovi Gallovi Barnákovi a jeho pravej ruke, ekonómke obce p. D.Kupcovej.
Vážení občania, Štítnik potrebuje zmenu, jedine tak sa pohneme vpred. Našu obec sužujú rôzne problémy no najmä sú to medziľudské vzťahy.
Najdôležitejšie v nastávajúcich voľbách je, aby ste prišli k volebnej urne a tak vyjadrili svoj názor, či ostaneme naďalej v období temna alebo sa už konečne pohneme vpred a spolu urobíme všetko pre rozvoj a prosperitu nášho Štítnika.
Poslanci OZ v Štítniku:
Ing. Marek Kuzma, Ján Gallo
Ladislav Belányi, Ondrej Kalina
- Pro psaní komentářů se musíte přihlásit
- 6907 x prečítané